Sem tam nám príde na zákaznícku podporu otázka, či je pre jednu firmu s viac eshopmi (všetky fakturujú pod rovnakým IČO) potrebné mať v SuperFaktúre zaregistrované firemné konto viackrát, a teda platiť si viac Prémiových balíkov, v ktorých je dostupné API. Odpoveď je – netreba. Zvládnete to aj s jedným kontom a Prémiovým balíkom pri dobrom nastavení.
Firma s viacerými e-shopmi
Napríklad:
- Ste firma s eshopom, ktorá začala posiela tovar aj do zahraničia a rozhodli ste sa, že eshop prispôsobíte pre konkrétny trh a každý budete viesť na vlastnej doméne (slovenský trh obsluhujete cez doménu mojeshop.sk, český trh cez doménu mujeshop.cz a maďarský trh cez doménu onlineuzlet.hu).
- Ste firma, ktorá predáva tovar z rôznych segmentov a pre každý segment máte zriadený vlastný eshop a vediete ho pod samostatným brandom (napr. kozmetické produkty predávate na inom eshope ako fitnes potreby a ebooky o zdravom životnom štýle na treťom).
Cez API nám viete zasielať, v akom číselníku sa má faktúra vystaviť, aký bankový účet na nej zobraziť, aké logo použiť, aké kontaktné údaje sa majú zobraziť v pätičke faktúry alebo aká URL adresa eshopu sa má zavolať pri označení faktúry za uhradenú.
Developeri, prípravu prepojenia na SuperFaktúru môžete skúšať na našom Sandboxe pre vývojárov
Číselný rad
Povedzme, že ste firma, ktorá má tri eshopy a preto aj faktúry chcete pre každý jeden viesť pod vlastným číselným radom (minimálne kvôli lepšiemu prehľadu v účtovníctve). Preto pre každý eshop zvolíte odlišný formát číselníku (ukážka na obrázku nižšie)
Cesta v SuperFaktúre je cez Nastavenia >> Aplikácia >> Číselníky.
Pridajte si nový číselník a nastavte si jeho požadovaný formát. Po uložení sa zapíše do zoznamu číselníkov a bude mu pridelené jeho ID.
Pri zasielaní požiadavky na vystavenie faktúry zašlite cez API sequence_id, v ktorom použijete ID vybraného číselníka. SuperFaktúra tak bude vedieť, v ktorom číselnom rade faktúru vystaviť.
V prípade, že tento údaj neposielate, SuperFaktúra vystaví faktúru do číselníku, ktorý máte označený ako Predvolený.
Bankový účet
Pokiaľ si vediete pre každý e-shop vlastný bankový účet, zadajte účty do SuperFaktúry cez Nastavenia >> Profil >> Bankové účty.
Každý bankový účet dostane v SuperFaktúre svoje ID, ktoré zadáte v API requeste pre pole bank_accounts – SuperFaktúra potom bude vedieť, ktorý z vedených bankových účtov na faktúre vystavenej cez API zobraziť.
Pokiaľ v požiadavke neurčíte, ktorý bankový účet zobraziť, dostanú sa na faktúru všetky bankové účty pri ktorých máte v SuperFaktúre zaškrtnuté „Zobrazovať na dokladoch“.
Poznámka: ID bankového účtu sa v SuperFaktúre zobrazí len ak je v nastaveniach uložený viac ako jeden bankový účet.
Logo
Nahrajte si viac lôg v SuperFaktúre cez Nastavenia >> Profil >> Logo a podpis a SuperFaktúra zobrazí ID pridelené nahranému logu.
Do požiadavky na vystavenie faktúry cez API zašlite pre logo_id ID číslo loga, ktoré si želáte mať zobrazené na faktúre.
Ak ID loga nepošlete, SuperFaktúra použije na faktúre logo, ktoré máte označené ako Predvolené.
Pätička faktúry (vystavil/email/telefón/web)
Primárne sa tieto údaje pri vystavení faktúry prevezmú z nastavení vášho firemného Profilu a Používateľov v SuperFaktúre (závisí aj od toho, cez ktorého používateľa máte vytvorené API prepojenie). V prípade eshopov a prepojenia cez API to nemusí byť želané – každý eshop má predsa vlastný web alebo kontakt na osobu, ktorá rieši agendu daného brandu.
Cez API je možné posielať do SuperFaktúry všetky tieto 4 parametre:
- kto faktúru vystavil (issued_by)
- telefónny kontakt (issued_by_phone)
- kontaktný email (issued_by_email)
- web (issued_by_web)
Callback pri viacerých e-shopoch
Čo v prípade, ak máte viac eshopov a chcete, aby SuperFaktúra dala vedieť konkrétnemu eshopu, že sa faktúra tohto eshopu označila v SuperFaktúre za uhradenú (prišla k nej platba)?
Pri vystavení faktúry z eshopu dokážete faktúre nastaviť cez API callback_payment. Ide o URL, ktorú má SuperFaktúra automaticky zavolať po pridaní úhrady k tejto faktúre.
Callback payment v REST API dokumentácii
Callback payment v PHP-API klient
V praxi to vyzerá napríklad tak, že pri úhrade zálohovej faktúry za objednávku pleťovej masky SuperFaktúra zavolá URL do vášho eshopu s kozmetikou a nebude volať do eshopu, kde predávate fitnes potreby, ani do eshopu, kde predávate ebooky. Jednoducho bude klopať na správne dvere 😉
Či sa má callback_payment faktúry zavolať len pri automatickej úhrade faktúry alebo aj pri manuálnej úhrade faktúry, závisí od toho, aké checkboxy ste si zapli v nastavení Automatických správ (Nastavenia >>Aplikácia >>Automatické správy).
Tento callback naviazaný na faktúru má prednosť pred callbackom zadaným cez UI v SuperFaktúre. Teda v situácii, ak si nastavíte callback v SuperFaktúre a zároveň bude mať faktúra vlastný callback, tak sa pri úhrade zavolá iba callback z faktúry. Callback zadaný cez UI sa nezavolá. Ak (iná) faktúra nebude mať nastavený vlastný callback, tak sa zavolá callback zadaný cez UI.
Používam existujúci plugin
V prípade, že si API prepojenie so SuperFaktúrou nevytvárate namieru podľa našej API dokumentácie, ale používate niektoré z dostupných hotových prepojení, odporúčame si overiť priamo vo vašom plugine alebo u autora pluginu, či a ktoré z vyššie vymenovaných parametrov je možné v plugine nastaviť.
Čo sa týka pluginu SuperFaktúra pre WooCommerce, pluginu pre PrestaShop a doplnku pre Shoptet, za tie vám môžeme potvrdiť, že údaje o ID číselníku, ID bankového účtu, ID loga aj všetky štyri údaje pre pätičku faktúry si v nich nastaviť môžete. Callback payment naviazaný na faktúru podporuje plugin pre WooCommerce (od verzie 1.9.42).
Pridať komentár