Možnosť pracovať z domu bola vždy vítaným benefitom SuperFaktúry. Každého z nás čas od času zastihla situácia, kedy nebolo možné prísť “do officu”, ale nič iné nám vo výkone práce nebránilo. Či už niekto ostal doma strážiť choré dieťa alebo potreboval odcestovať, nemusel si kvôli tomu “míňať” dovolenku.
V súvislosti s koronavírusom sme však pred pár týždňami zahájili experiment “Z homeofficu pracuje celá SuperFaktúra”. Naplno. Bez obmedzenia. Ako to zvládame? Nelozia nám deti po hlave? Ako to “dávajú” naši partneri či ostatní členovia domácnosti? Nikto sa zatiaľ nezbláznil?
Je to o spolupráci a komunikácii
Dôležité pre nás je, aby naši klienti nezbadali, že je niečo inak. Naše telefóny, na ktoré je smerovaná zákaznícka linka, si dievčatá zo supportu zobrali domov. Ak volá klient, v domácnosti sa vyhlasuje bobrík mlčania. Ak nezaberá, deti priväzujeme k radiátorom 😉 E-maily a livechat fungujú bez omedzenia ako doteraz. Všetko máme prístupné online, čiže nemôže sa stať, že nevieme reagovať na požiadavky klientov. Naši vývojári a technická podpora sedia celý deň pri počítačoch so slúchadlami na ušiach ako obyčajne, takže si ani nevšimli, že sa niečo zmenilo (len im už Mates neprinesie priamo na stôl poctivo namletú a prekvapkanú poobednú kávu). 🙂
Všetky servery sú mimo kancelárie, takže k tým sa diaľkovo pripájame aj z office. Takisto najviac používané nástroje ako LiveAgent, Trello, Toggl, Google Docs, Phabricator, Weblate či Slack sú online, teda aj tie používame rovnako ako obyčajne – nič nie je naviazané na kanceláriu. A naši účtovníci sú zruční v používaní SuperFaktúry, podklady pre účtovníctvo si ťahajú priamo z nej.
Jediné rozdiely sú teda asi v našej vzájomnej komunikácii – kým v kancelárii ide všetko ústne (i keď niektorí si píšu cez chat, aj keď sedia vedľa seba!), tak na homeoffice používame viac Slack. Online sa stali tiež naše pravidelné tímové porady, kedy si celý tím stručne povie, na čom aktuálne pracuje a určíme si priority. K tomu nám slúži JitsiMeet, aby sme všetci videli, že ideme ďalej a neflákame sa (povolené sú aj pyžamá a negližé).
Čo sa nám osvedčilo?
Učíme sa novým metódam za pochodu a postupne podľa situácie upravujeme postupy. Osvedčilo sa nám dodržiavať tieto princípy:
- dodržiavať presne svoj plán a čas, kedy pracujem. Robiť pravidelne prestávky. Nedovoliť nikomu, aby ma pri práci vyrušoval. (Ak nehorí, tak tu nie som!)
- prispôsobiť si pracovné prostredie – nájsť si nerušené miesto, dbať na kvalitné nástroje, ku ktorým patrí tiež vhodná stolička, stôl, osvetlenie.. nezabudnúť na dostatok čerstvého vzduchu
- pracovať vždy v určenom čase na jednej veci, nepreskakovať z činnosti do činnosti
- efektívne používať online aplikácie, zdieľané dokumenty…
- využívať nástroje na komunikáciu s tímom – nahradiť sociálny kontakt
- vedieť kedy skončiť s prácou a začať sa venovať rodine
Máte aj vy osvedčené metódy, ktoré vám na homeoffice pomáhajú? Budeme radi, ak sa o ne s nami podelíte v komentári, nech sme múdrejší.
Pridať komentár