Od roku 2015 kedy vznikol tento článok, sme SuperFaktúru ešte viac vylepšili a rozšírili, aby sme vám uľahčili prácu. Aj preto sme pripravili ešte vytuningovanejší a komplexnejší článok Eshop: automatizácia a prenos dát do účtovníctva a ku kuriérovi.
Nasledujúci článok sme venovali práve majiteľom e-shopov. Máme osobnú skúsenosť s tým, aká je správa e-shopu s ekonomickou agendou a účtovníctvom náročná, preto veríme, že vám naše tipy (pokiaľ ste o nich doteraz nevedeli) ušetria čas a každý predsa vie, že čas sú peniaze.
Tip 1: využiť API prepojenie
V začiatkoch fungovania e-shopu prídu možno 2-3 objednávky mesačne. S tým sa dá pracovať bez stresov. Ale postupne povedomie narastá, objednávky sa zvyšujú, naraz prídu vianočné sviatky a vy neviete kde vám hlava stojí. Denne prídu na váš e-shop stovky objednávok, tie treba potvrdiť, zaevidovať platbu, vystaviť faktúru, pripraviť tovar, poslať tovar, to je klikania a klikania, ktorým si navodíte maximálne tak karpálny tunel. Riešenie? Môžete využiť naše API prepojenie. Celý systém od zaevidovania o bjednávky na vašom e-shope si tým zautomatizujete. V skratke vysvetlíme:
- Klient objedná tovar alebo službu
- SuperFaktúra ihneď automaticky vytvorí faktúru
- e-shop faktúru klientovi zobrazí, alebo odošle na e-mail
- SuperFaktúra automaticky zaeviduje platbu a priradí úhradu k faktúre
So SuperFaktúrou si môžete prepojiť nielen váš e-shop, ale aj sklad, či firemný informačný systém. Skutočne netreba byť ani technicky zdatný. Jednoducho si na našej stránke zadarmo stiahnete niektorý z našich modulov, implementujete si ho do e-shopu a prepojenie je na svete!
Tip 2: automatizovať párovanie platieb
Našou najväčšou novinkou v poslednom období je automatické párovanie platieb s dokladmi v SuperFaktúre. Táto funkcia je určená napríklad pre tých e-shopistov, ktorým sa neplatí za tovar, alebo službu v okamihu objednávky, ale až dajme tomu po dodaní tovaru. Jednoducho stačí vytvoriť doklad v SuperFaktúre, tovar odošlete spolu s faktúrou a môžete sa venovať inej, dôležitejšej činnosti.
Automatické párovanie platieb funguje na základe emailových notifikácii z banky. Teda každý jeden pohyb na vašom účte bude zaznamený aj v SuperFaktúre, ktorá následne priradí platbu k správnemu dokladu a vám už len stačí mrknúť do účtu, kde si môžete skontrolovať, kto vám nezaplatil a pourgovať ho. Nemusíte prácne kontrolovať platby (v jednom okne otvorený Internet banking, v druhom SuperFaktúra), nemusíte sťahovať a nahrávať bankové výpisy SuperFaktúry, toto všetko sa vám zautomatizuje.
Tip 3: neprepisovať údaje do systémov kuriérov ručne
Je určeným všetkým, ktorí využívajú kuriérske služby. Napríklad mate e-shop s topánkami, kedy každý jeden pár treba zabaliť a kuriérom doručiť na určitú adresu. Vytvorené konto v systéme kuriérskej spoločnosti pravdepodobne už máte, keď mesačne zasielate množstvo tovaru. Ale to zdĺhavé vypisovanie adries, mýlenie sa v krkolomných menách. Vieme si to predstaviť.
Preto sme vytvorili ďalšiu parádnu funkciu – export pre kuriérov. Na základe vystavených faktúr v SuperFaktúre si vyexportujete jeden jediný súbor, ktorý následne importujete do systému kuriérskej spoločnosti. Nemusíte nič prepisovať, vypĺňať, jednoducho sa Vám všetky mená a adresy a ďalšie dodatočné informácie pekne naimportujú a kuriér môže kmitať.
Pridať komentár