Šikovné ťahy a užitočné finty vo fakturácii, daniach a podnikaní
Daňová evidencia a SuperFaktúra – vieme pomôcť?
- Publikované
- Autor
- Peter Furmaník
Daňová evidencia a SuperFaktúra Od januára 2014 sa akoby uvoľnili pravidlá pre používanie zjednodušenej daňovej evidencie v prípade SZČO. Pripomeňme si, že daňová evidencia je spôsob vedenia skutočných výdavkov – teda výdavkov, ktoré SZČO na svoje podnikanie vynaložila a považuje za výhodnejšie odpočítať si od svojich príjmov. Odpadáva tak povinnosť viesť jednoduché účtovníctvo, ktoré je […]
Prihláste sa na odber noviniek z blogu
Odhlásiť sa môžete kedykoľvek prostredníctvom odkazu v emaili.
Naučte váš eshop pracovať bez vás
- Publikované
- Autor
- Peter Pech
Čo všetko musíte urobiť, keď vám do eshopu príde nová objednávka? Skontrolovať platbu, vystaviť zálohovú alebo ostrú faktúru? Ako dlho musíte na platbu čakať? O koľko času týmto všetkých prichádzate? So SuperFaktúrou a online platbami viete celý proces uhradenia a vybavenia objednávky zautomatizovať a jediné, čo musíte urobiť, je odoslať tovar. Ak predávate digitálny obsah, […]
SuperFaktúra uľahčuje aj prácu s objednávkami vydanými dodávateľom
- Publikované
- V kategórii
- Autor
- Peter Furmaník
Objednávka je v obchodnej praxi akýmsi dokladom o záväzku odberateľa čosi si kúpiť, podkladom pre vystavenie faktúry či dokumentom, na základe ktorého je možné vymáhať prípadný dlh z nezaplatenej faktúry. Od minulého roka bolo možné v SuperFaktúre de facto vystaviť objednávku za klienta, evidovať ju a neskôr z nej vystaviť zálohovú či ostrú faktúru – […]
Ako oznámiť predĺženie lehoty na podanie daňového priznania
- Publikované
- V kategórii
- Autor
- Peter Furmaník
Každoročným štandardným termínom pre podanie daňového priznania k dani z príjmov – pre fyzické i právnické osoby – je 31. marec. Zákon však umožňuje tento termín posunúť na neskôr a daňové priznanie podať či daň z príjmov zaplatiť až o pár mesiacov. Po minuloročnej prestávke, keď bola táto možnosť obmedzená, je termín na podanie daňového […]
SuperFaktúra a kontrolný výkaz DPH
- Publikované
- Autor
- Peter Furmaník
Od januára 2014 pribudol k povinnostiam každej firmy, ktorá je platiteľom DPH, nový výkaz – tzv. kontrolný výkaz. Ide o podrobný zoznam údajov z jednotlivých faktúr a dokladov, ktoré vstupujú do daňového priznania k DPH. Jeho skompletizovanie je však pomerne komplikované a náročné a – najmä – za každý preklep či nesprávny údaj bude podnikateľovi […]
Automatické načítavanie údajov obchodných partnerov, import faktúr do účtovníctva a zautomatizované predkontácie
- Publikované
- V kategórii
- Autor
- Peter Furmaník
Údaje o partnerovi, resp. klientovi patria na každú vystavenú faktúru, no nemali by ste ich uvádzať len tak „z brucha“. V praxi sa názov firmy, jej sídlo a ostatné identifikačné údaje uvádzajú v tvare, v akom sú zapísané v príslušných registroch – napr. obchodné spoločnosti v tvare uvedenom v obchodnom registri, živnostníci tak, ako sú […]
Dodávateľská faktúra nestačí. Treba aj doklad o úhrade
- Publikované
- Autor
- Peter Furmaník
Niektoré z podnikateľských výdavkov je spracovať v účtovníctve či evidencii jednoduché – stačí bloček z registračnej pokladnice. Takýto nákup – uhradený v hotovosti alebo platobnou kartou – je v rámci zákonných možností daňovým výdavkom či podkladom preukazujúcim odpočítanie DPH. V niektorých prípadoch Vám dodávateľ dá podrobnejší, resp. rozsiahlejší doklad – faktúru. A k nej doklad […]
Systém SEPA: povinný IBAN a ďalšie novinky pre platobný styk od februára 2014
- Publikované
- Autor
- Peter Furmaník
Od 1. februára 2014 sa platobný styk slovenských občanov a podnikateľov bude realizovať v novom jednotnom systéme SEPA. Ide o pomerne revolučnú zmenu, ktorá bude pre bankových klientov znamenať rýchlejší platobný styk – po novom bude každá platba zrealizovaná do 1 pracovného dňa, bez ohľadu na to, či ide o platbu v rámci SR alebo […]
Ako riešiť nezaplatené faktúry
- Publikované
- V kategórii
- Autor
- Braňo Šimo
Všeobecným problémom živnostníkov, malých a stredných firiem je prípad, kedy klient faktúru nezaplatí. Faktúra vám tak zostane v systéme. Podobných prípadov je skutočne veľa. Než však faktúru „stornujete“, máte niekoľko možností ako dosiahnuť zaplatenie faktúry po splatnosti bez toho aby ste porušili zákon. Neustála urgencia dlžníka Jedna z možností, ako motivovať dlžníka k zaplateniu vašej […]
Novinka v SuperFaktúre: objednávka ako záväzná zmluva s klientom
- Publikované
- V kategórii
- Autor
- Peter Furmaník
Používame ju pri nákupe v e-shope či v kamennom obchode, a to nielen písomne, e-mailovo, telefonicky, elektronicky, ale aj ústne. Bez objednávky často nebýva obchod. Existuje niekoľko dôvodov, prečo objednávky používať a ako vám v tomto vie pomôcť SuperFaktúra. Objednávky bývajú v obchodnej praxi užitočným nástrojom s viacerými výhodami. Okrem iného: pre odberateľa znamená potvrdená […]