Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Šikovné ťahy a užitočné finty vo fakturácii, daniach a podnikaní

Ako oznámiť predĺženie lehoty na podanie daňového priznania

Každoročným štandardným termínom pre podanie daňového priznania k dani z príjmov – pre fyzické i právnické osoby – je 31. marec. Zákon však umožňuje tento termín posunúť na neskôr a daňové priznanie podať či daň z príjmov zaplatiť až o pár mesiacov. Po minuloročnej prestávke, keď bola táto možnosť obmedzená, je termín na podanie daňového […]

Čítať celý článok »

Prihláste sa na odber noviniek z blogu

Odhlásiť sa môžete kedykoľvek prostredníctvom odkazu v emaili.

SuperFaktúra a kontrolný výkaz DPH

Od januára 2014 pribudol k povinnostiam každej firmy, ktorá je platiteľom DPH, nový výkaz – tzv. kontrolný výkaz. Ide o podrobný zoznam údajov z jednotlivých faktúr a dokladov, ktoré vstupujú do daňového priznania k DPH. Jeho skompletizovanie je však pomerne komplikované a náročné a – najmä – za každý preklep či nesprávny údaj bude podnikateľovi […]

Čítať celý článok »

Automatické načítavanie údajov obchodných partnerov, import faktúr do účtovníctva a zautomatizované predkontácie

Údaje o partnerovi, resp. klientovi patria na každú vystavenú faktúru, no nemali by ste ich uvádzať len tak „z brucha“. V praxi sa názov firmy, jej sídlo a ostatné identifikačné údaje uvádzajú v tvare, v akom sú zapísané v príslušných registroch – napr. obchodné spoločnosti v tvare uvedenom v obchodnom registri, živnostníci tak, ako sú […]

Čítať celý článok »

Dodávateľská faktúra nestačí. Treba aj doklad o úhrade

Niektoré z podnikateľských výdavkov je spracovať v účtovníctve či evidencii jednoduché – stačí bloček z registračnej pokladnice. Takýto nákup – uhradený v hotovosti alebo platobnou kartou – je v rámci zákonných možností daňovým výdavkom či podkladom preukazujúcim odpočítanie DPH. V niektorých prípadoch Vám dodávateľ dá podrobnejší, resp. rozsiahlejší doklad – faktúru. A k nej doklad […]

Čítať celý článok »

Systém SEPA: povinný IBAN a ďalšie novinky pre platobný styk od februára 2014

Od 1. februára 2014 sa platobný styk slovenských občanov a podnikateľov bude realizovať v novom jednotnom systéme SEPA. Ide o pomerne revolučnú zmenu, ktorá bude pre bankových klientov znamenať rýchlejší platobný styk – po novom bude každá platba zrealizovaná do 1 pracovného dňa, bez ohľadu na to, či ide o platbu v rámci SR alebo […]

Čítať celý článok »

Ako riešiť nezaplatené faktúry

Všeobecným problémom živnostníkov, malých a stredných firiem je prípad, kedy klient faktúru nezaplatí. Faktúra vám tak zostane v systéme. Podobných prípadov je skutočne veľa. Než však faktúru „stornujete“, máte niekoľko možností ako dosiahnuť zaplatenie faktúry po splatnosti bez toho aby ste porušili zákon. Neustála urgencia dlžníka Jedna z možností, ako motivovať dlžníka k zaplateniu vašej […]

Čítať celý článok »

Novinka v SuperFaktúre: objednávka ako záväzná zmluva s klientom

Používame ju pri nákupe v e-shope či v kamennom obchode, a to nielen písomne, e-mailovo, telefonicky, elektronicky, ale aj ústne. Bez objednávky často nebýva obchod. Existuje niekoľko dôvodov, prečo objednávky používať a ako vám v tomto vie pomôcť SuperFaktúra. Objednávky bývajú v obchodnej praxi užitočným nástrojom s viacerými výhodami. Okrem iného: pre odberateľa znamená potvrdená […]

Čítať celý článok »

Naskenovaný podpis na faktúre – je v súlade so zákonom?

Jednou z funkcií Superfaktúry je možnosť pridať do faktúry vopred naskenovaný podpis fakturanta (prostredníctvom voľby „Nastavenia“ – „Logo a podpis“). Takúto hotovú faktúru je možné poslať odberateľovi (príp.jeho či svojmu účtovníkovi) emailom vo formáte .pdf. Šetrí sa tým čas potrebný na ručné podpisovanie a zasielanie poštou – táto funkcia podľa nás uľahčuje našim klientom každodenné […]

Čítať celý článok »

Do 20. októbra je potrebné podať súhrnný výkaz k DPH

Platitelia DPH sú za určitých okolností povinný okrem daňového priznania k DPH podávať tzv. súhrnný výkaz k DPH. Týka sa len tých podnikateľov, ktorí za určitých okolností dodávajú tovary a služby do krajín EÚ. Najbližším termínom je pritom už 20. október 2013. Konkrétne podáva výkaz podnikateľ v týchto prípadoch: ak dodá tovar oslobodený od DPH (v […]

Čítať celý článok »

Nedoplatok z ročného zúčtovania zdravotného poistenia 2012: ako ho uviesť v daňových výdavkoch

V priebehu leta až jesene vykonali zdravotné poisťovne živnostníkom a iným SZČO tzv. ročné zúčtovanie zdravotného poistenia. Zosumarizovali v ňom to, aké celkové zdravotné odvody podnikateľ zaplatiť mal, čo vo forme nedoplatkov zaplatil a výsledkom bol buď nedoplatok, preplatok alebo nula. Dnešný článok bude o tom, čo s nedoplatkom. Zaplatené odvody sú pre SZČO daňovým výdavkom. […]

Čítať celý článok »