Mnohí podnikatelia nepoužívajú pri svojom biznise len bankové prevody či napr. platby PayPalom alebo mobilom. Hotovostné toky sú prirodzenou súčasťou podnikania mnohých z nás. Ale treba priznať, že nie vždy v nich máme poriadok a často ani nevieme, aký je skutočný stav financií. Preto sme sa rozhodli zapracovať do SuperFaktúry nástroj na sledovanie hotovosti vo firme – je tu Pokladnica.
Pokladnicu nájdete na podstránke „Nástroje“. Čo všetko dokáže?
Eviduje príjmy a výdavky podnikateľa
Slúži teda predovšetkým samotnému podnikateľovi pre jeho prehľad vo vlastnom biznise. Nie je určená do oficiálneho účtovníctva – ak však podnikateľ dokáže evidovať príjmy a výdavky v správnom časovom slede a v správnych (resp. uznateľných sumách), môže jednotlivé pokladničné doklady v .pdf formáte použiť jeho účtovník. Pokladničné doklady vo formáte .pdf však môže použiť predovšetkým podnikateľ pri kontakte so svojimi odberateľmi a dodávateľmi. Výhodou je napríklad automatické zobrazenie údajov a napr. aj uvedenie mena používateľa v bunkách „Vyhotovil“ a „Schválil“, čím pokladničné doklady spĺňajú náležitosti účtovných dokladov.
Nielen jedna, ale viacero pokladníc
Užívateľ môže v SuperFaktúre vytvoriť viacero pokladníc – napr. jednu pre jednu prevádzku či aktivitu, druhú pre inú prevádzku/aktivitu. Viac pokladní je určite potrebné mať v prípade, ak v hotovosti pracujete s viacerými menami. Pre každú z pokladní je možné zadať samostatný formát číselného radu alebo pre všetky z nich použiť predvoledný formát PRRRRCCC a VRRRRCCC. Ak chcete využiť nový číselný rad pre novú pokladnicu, vytvorte ho v „Nastaveniach“ – „Číselníky“ – a to ešte pred vytvorením novej pokladne. Tento číselný rad priradíte k novej pokladnici pri jej vytváraní.
Jednoduché zadávanie položiek
Zadávanie hotovostných príjmov a výdavkov je v pokladnici intuitívne: SuperFaktúra dopĺňa automaticky dátum a číslo podľa zvoleného formátu číselného radu. Položky „Suma“, „Prijaté od/Vydané komu“ (teda názov partnera či zamestnanca) a „Účel“ (Dotácia pokladnice, Dotácia účtu, Pôžička, Vrátenie pôžičky a pod.) doplní užívateľ sám. Nemusí to však robiť v prípade úhrad faktúr a nákladov vytvorených v SuperFaktúre:
Prepojenie s faktúrami a nákladmi
SuperFaktúra totiž prepája vaše vystavené faktúry resp. náklady s hotovostnými úhradami – nemusíte ich teda evidovať ručne. Pri zadávaní novej položky v pokladnici stačí v stĺpci „Súvisiaci doklad“ kliknúť na „Uhradiť“ a SuperFaktúra navrhne vybrať si buď „Vystavenú faktúru“ alebo „Náklad“ (ktorým môže byť buď dodávateľská faktúra alebo napr. predpis odvodov do zdravotnej poisťovne). Po vybratí danej faktúry či nákladu sa predvyplní celý riadok v pokladnici – teda „Suma“, „Prijaté od/Vydané komu“ a dokonca aj podrobný „Účel“. Táto úhrada sa rovnako označí v evidenciách „Faktúry“ či „Náklady“ – nie je teda potrebné pridávať úhradu ručne. Faktúra či náklad nemusí byť samozrejme uhradený v celej sume, ale iba čiastočne – užívateľ jednoducho prepíše sumu na reálne zaplatenú sumu. A samozrejme funguje to aj opačne: ak ku konkrétnej faktúre(nákladu) pridáte úhradu v hotovosti, v Pokladnici sa automaticky vytvorí pohyb so všetkými vyplnenými políčkami.
Veríme, že vám Pokladnica v SuperFaktúre pomôže udržať poriadok vo vašich financiách a vy budete vždy vedieť, akú hotovosť máte k dispozícii bez toho, aby ste sa museli pýtať vášho účtovníka. Funkcie pokladnice si môžete vyskúšať v Štandardnom a Prémiovom balíku.
1 komentár