Už dlhé roky nemusíte v SuperFaktúre platby k faktúram a nákladom priraďovať ručne – vďaka automatickému párovaniu platieb. A teraz sme prepojenie s vašim účtom v banke posunuli na ešte vyšší level. Ako prvá fakturácia na Slovensku vám prinášame možnosť zadávania platieb do banky rovno zo SuperFaktúry!
Hlavná výhoda?
Došlé faktúry od dodávateľov zaevidujete do SuperFaktúry a odtiaľ ich rovno (trebárs aj všetky naraz) uhradíte. Bez prepisovania – s nulovou chybovosťou.
Aktivácia priameho prepojenia s účtom v banke
Zadávanie platieb cez API si v SuperFaktúre aktivujete v záložke Automatické párovanie. Cesta je cez Nastavenia / Aplikácia / Automatické párovanie a tu si všimnite tabuľku Priame prepojenie s účtom vo Vašej banke.
Na začiatok je potrebné urobiť aktiváciu. Tým vlastne poviete svojej banke, že súhlasíte s tým, aby sa SuperFaktúra s bankou prepojila.
Službu párovanie pohybov môžu využitie klienti týchto bánk: Tatra banka, SLSP, ČSOB, VÚB, FIO, Raiffeisen bank či UniCredit bank.
Službu zadávanie platieb vedia momentálne využívať len klienti s podnikateľským účtom v Tatra banke (zapojenie ostatných bánk je tiež v pláne), avšak vďaka našej spolupráci teraz môžete získať účet v Tatra banke na 12 mesiacov bez poplatku.
SuperFaktúra vás presmeruje na stránku Tatra banky.
Zvoľte možnosť Som klientom Tatra banky a kliknite na Pokračovať s prihlásením.
Som klientom Tatra banky
- Prihlásite sa ako štandardne do internet bankingu Tatra banky.
- Vyberiete si účet z Tatra banky (alebo môžete pridať účet z inej podporovanej banky cez “+ Pridať účet”).
- Služba priameho prepojenia s bankou je spoplatnená sumou 1,50 € bez DPH / mesiac za každý prepojený bankový účet, preto budete následne presmerovaní najprv na nákup prepojenia.
- Po úspešnom nákupe máte službu aktivovanú.
Váš súhlas s prepojením je z bezpečnostných dôvodov legislatívou obmedzený na 90 dní. Po tomto čase bude potrebné prejsť opätovnou autorizáciou. SuperFaktúra vás na to včasne upozorní aj emailom.
Párovanie úhrad
Od tohto momentu už nebudete musieť pridávať úhrady k faktúram a nákladom manuálne. Hneď po aktivácii sa skontrolujú pohyby za posledné obdobie a priradia sa k vašim dokladom. A takéto párovanie sa automaticky vykonáva niekoľkokrát za deň. Službu párovanie pohybov viete použiť aj ako klient SLSP, ČSOB, VÚB, FIO, Raiffeisen bank či UniCredit bank, keďže Tatra banka je napojená aj na rozhrania týchto bánk.
Ako zaplatiť náklad cez banku priamo zo SuperFaktúry
Aby ste vedeli náklad (zaevidovanú prijatú faktúru) uhradiť priamo zo SuperFaktúry, náklad:
- musí byť v EUR a zároveň
- musí mať pridaného dodávateľa s vyplneným IBAN-om
V detaile neuhradeného nákladu si na pravej strane všimnite tlačidlo Uhradiť.
Keď naň kliknete, budete presmerovaní do prostredia Tatra banky, kde platobný príkaz autorizujete a potvrdíte.
Ak platba vyhovuje podmienkam okamžitých platieb – peniaze odchádzajú do banky, ktorá okamžité platby podporuje – úhrada sa odošle ako okamžitá platba. Ak by nespadala pod okamžité platby, pošle sa ako bežný prevod z jednej banky do druhej.
Po úhrade sa vrátite naspäť do SuperFaktúry a tento náklad už bude označený ako uhradený. Taktiež pribudne záznam o odoslanej platbe v zozname pohybov, ktorý nájdete v časti Nástroje / Platby.
Hromadná úhrada nákladov
Ak máte účet v Tatra banke, viete takto robiť aj hromadné úhrady nákladov. V zozname nákladov označte neuhradené náklady a vyberte možnosť Uhradiť.
Po zaplatení hromadnej platby sa vrátite na zoznam nákladov, ktoré už budú označené ako uhradené.
Najčastejšie otázky a odpovede
Q: Mám účet v inej banke než Tatra banka. Viem používať službu zadávania platieb zo SuperFaktúry?
Aktuálne vedia zadávať platobné príkazy zo SuperFaktúry do banky len klienti s podnikateľským účtom v Tatra banka, a. s. Postupne však má pribudnúť táto možnosť aj pre klientov ostatných bánk.
Službu párovanie pohybov s faktúrami však viete používať aj ako klient SLSP, ČSOB, VÚB, FIO, Raiffeisen bank či UniCredit bank, keďže Tatra banka je napojená aj na rozhrania týchto bánk.
Q: V SuperFaktúre už mám z minulosti aktivované automatické párovanie platieb cez priame prepojenie s bankou. Chcem začať používať aj zadávanie platieb. Ako mám postupovať?
A: Prepojenie s bankou najprv deaktivujte. Následne sa v nastaveniach prepojenia uistite, že máte zaškrtnutý checkbox “Zadávať platby” a prepojenie si znova aktivujte. (Nebojte sa, nebudete musieť za prepojenie platiť opätovne.)
Q: V SuperFaktúre už mám z minulosti aktivované automatické párovanie platieb cez priame prepojenie s bankou. Chcem začať používať aj zadávanie platieb. Budem platiť ešte niečo navyše?
A: Nebudete – zadávanie platieb už máte pokryté v rámci zakúpenej služby prepojenia s bankou.
Q: Kto môže robiť zadávanie platieb zo SuperFaktúry? Mám aj spolupracovníkov.
A: Pri úhrade nákladu používateľ prechádza vždy identifikáciou na strane banky, takže úhradu vedia spraviť len tí spolupracovníci, ktorí majú aj bežne prístup k bankovému účtu firmy.
Q: V čom je párovanie pohybov cez priame prepojenie s bankou lepšie ako párovanie cez emaily (bmail)?
A: Predovšetkým pri priamom prepojení SuperFaktúry s účtom v banke viete aj zadávať platby.
Emaily niektorých bánk sa kvôli chýbajúcim informáciám nedajú párovať. Otvárať svoje API však vďaka nariadeniu EÚ musia, teda zoznam bánk podporujúcich priame napojenie bude rásť. A v neposlednom rade je tento spôsob oveľa bezpečnejší ako emailové notifikácie.
2 komentáre